Ultralyd diagnostikk

16.12.2013 12:51

28/11 drar vi til Ulsteinvik for å ta ultralyd av skjolbruskskjertel og lever. Skjoldbruskskjertelen for å se om den kan vise tegn til Thyriodea og leveren for å se om det kan ligge en forklaring der på hvorfor LD ligger så høyt.

Frøkenen legger seg godt til rette på benken, og legen starter undersøkelsen.

Først begynner han på høyre side av skjoldbruskkjertelen. Thyriodealappen der har fin form, og ser helt fin ut. Den på venstre side......er ikke der..... og viser ikke tegn på noen gang å ha vært der!

Leveren ser helt fin ut, fin størrelse og farge og ingen misdannelser.


 

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte i det vi går ut derifra..... Her har vi kjempet for å bli hørt i 5 år, og det ENESTE som ikke har blitt undersøkt er skjoldbruskkjertelen hennes!!!!

Jeg sa noen stygge ord godt inni meg, og kjente kampviljen kom tilbake med et BRAK!


 

JA jeg er en hysterisk mor! Men det viser seg at morsinstinktene skal legene ta på alvor! De viser seg å stemme i de aller fleste tilfeller.... Og hvilken rett har en skarve lege til å sitte å leke Gud å tro han kan sortere ut hva som er morsinstinkt og hva som er hysteri???


 

Jeg bestemte meg allerede i det jeg gikk ut døren på klinikken at denne gangen skulle jeg IKKE innom fastlegen! Når en mor må legge bevisene og diagnoser i hendene på legen, da har han et GODT stykke igjen før han kan kalle seg kompetent..... Burde ikke dette være en vesentlig undersøkelse når det er mistanke om stoffskifteproblemer?

Vel de 800,- det kostet å få utført ultralyden, skulle jeg brukt for lenge siden om jeg visste om muligheten...


 

Så den 6. desember gikk turen til Ålesund og Medi3.........